יש לא מעט אנשים שמתבלבלים בין טלמרקטינג לטלמיטינג וחושבים ששניהם אותו הדבר. זה ממש לא כך וההבדל ביניהם פשוט – טלמרקטינג הוא שיחת מכירה טלפונית שבסיומה הלקוח אמור לתת את מספר כרטיס האשראי ולרכוש את המוצר או השירות שמוצעים לו, וטלמיטינג היא שיחת מכירה טלפונית שבסיומה הלקוח אמור לפתוח את היומן ולהסכים לפגישה מסודרת.
לא כל עסקה יכולה להסגר בטלפון
אם כל לקוח היה משתכנע לפתוח את הארנק בסיומה של שיחת מכירה בטלפון, המצב היה מצוין. אבל זה לא כך ויש לא מעט אנשים שצריכים את הפגישה האישית, את האינטראקציה עם מי שמוכר להם בשביל שהם ירגישו מספיק בנוח. טלמיטינג היא גם "שיחת חימום" מה שאומר שהלקוח הפוטנציאלי יודע למה הוא מגיע לפגישה מה שכבר מעלה משמעותית את הסיכויים להצלחתה אם הוא הסכים לה, וגם מאפשרת ללקוח לראות שיש בן אנוש בצד השני ושהוא קונה מבשר ודם, ואם הוא ירגיש בנוח בפגישה הסיכויים שהוא יפתח את הארנק גדולים.
טלמיטינג היא גם שיטה שנצרכת בעסקאות בהן יש סכומי כסף גדולים. מעטים האנשים שישתכנעו בקלות בטלפון לרכוש מוצר או שירות באלפי, עשרות אלפי שקלים או יותר מה שמחייב פגישה אישית. פגישה כזו מאפשרת גם לבצע "אפ סייל" מה שאומר מכירה של עוד שירותים או מוצרים נלווים, כך שבסופו של דבר היא עשויה להיות רווחית.
מוקד מכירות להגדלת כמות הפגישות
כל מה שצריך בשביל להצליח הוא אנשי מכירות טובים בטלפון, כאלו שיודעים ויכולים לקבוע פגישות בשביל לקדם את המכירות של העסק. השאיפה היא להגדיל כמה שיותר את כמות הפגישות בכדי שיהיו כמה שיותר מכירות, מה שכאמור מתחיל בשיחת טלפון טובה ונכונה וממשיך עם איש מכירות שטח שיודע לעשות את העבודה.